۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵

استاندار ایلام:

روحیه جهاد و شهادت از ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

روحیه جهاد و شهادت از ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

ایلام-استاندار ایلام گفت: روحیه جهاد و شهادت از ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در اجتماع رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: این جمع پیشکسوتان دوران دفاع مقدس یادآور دوران آتش و خون و جهاد و شهادت هستند که در جنگ تحمیلی با تمام توان ایستادگی کردند.

وی افزود: مقام معظم‌رهبری از این استان به عنوان دژ مستحکم یاد کرد و این نشان‌گر مقاومت و استقامت بالای مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

بهرام‌نیا ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مادیات رنگ باخت و ارزش‌های معنوی جلوه‌گر شد و روحیه جهاد، ایثار و اخلاص ارزش پیدا کرد و همه برای اعتلای اسلام به میدان حق علیه باطل آمدند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: ۱۹ ماه از عمر نظام جمهوری اسلامی نگذشته بود که منافقین ترورهای پیاپی را در اقصی نقاط کشور انجام دادند و وضعیت بسیار نابسامان بود و صدام در قاب تلویزیون عراق، قرارداد ۱۹۷۵ را پاره کرد و تصور کرد که در یک هفته تهران فتح می‌شود اما مردم ایران اسلامی با دستان خالی و پشتیبانی رزمندگان توانستند در این جنگ نابرابر، با اقتدار پیروز شوند.

وی بیان داشت: در آن زمانی که ۱۹ نقطه مهم کشور توسط رژیم بعثی صدام بمباران شد، در آن دوران نیروهای مردمی، ارتش و سپاه با تمام وجود به میدان آمدند و ایستادگی کردند تا پرچم اسلام هم‌چنان بر بلندی‌ها در اهتزار باشد.

استاندار ایلام گفت: در آن مقطع زمانی امام خمینی (ره) به رزمندگان روحیه مضاعف دادند و پس از آن دیدار، روحیه رزمندگان دفاع مقدس دوچندان شد و اعلام کردند تا قلب دشمن هجوم خواهیم آورد و در نهایت پیروز نتیجه جنگ، نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با رهبری امام امت، مردم با لبیک آگاهانه به ندای ایشان، حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و با وحدت کلمه و انسجام بین مردم و قوای مسلح، ایران اسلامی پیروز جنگ حق علیه باطل بود و البته نباید این نکته از نظرها دور بماند که رژیم بعث عراق با پشتیبانی حدود ۴۰ کشور به ایران حمله کرده بود اما روحیه جهاد و شهادت از ویژگی‌های اصلی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود که بر تسلیحات و تجهیزات رژیم بعث فائق آمد.

وی دفاع مقدس را سند زنده افتخارات جمهوری اسلامی برای نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: در آن مقطع جوانان این مرز و بوم اجاره ندادند یک وجب از خاک کشور تحت تصرف دشمن قرار گیرد و باید این جان‌فشانی‌ها روایت شود.

وی اربعین را زمینه‌ساز تمدن نوین جهانی عنوان و خاطرنشان کرد: حضور تاریخی مؤمنان از اقصی نقاط جهان اسلام در این کنگره بزرگ و با عظمت، نشان از عظمت شعائر حسینی (ع) دارد.

وی با تاکید بر تحلیل و تبیین گفتمان راه و رسالت شهدا، بیان داشت: تبیین و بیان گفتمان شهدا برای نسل جدید یک وظیفه است و باید همواره در دستور کار باشد.

استاندار ایلام اضافه کرد: به برکت روحیه جهاد و شهادت، در حوزه‌های تکنولوژی و علوم نظامی در حال پیشرفت و ارتقا هستیم و اگر چنان‌چه به جایگاه نظامی بالا در منطقه نمی‌رسیدم، هیچ‌گاه از هجوم دشمن در امان نبودیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: بمباران پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق و عملیات طوفان الاقصی در امتداد دوران دفاع مقدس بود.

کد خبر 6234791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha